Kezdőlap » Egyéb » Innovatív oktatás fejlesztése a Gyöngyösi Petőfi Sándor Iskolában

Innovatív oktatás fejlesztése a Gyöngyösi Petőfi Sándor Iskolában

TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0369 Innovatív oktatás fejlesztése a Gyöngyösi Petőfi Sándor Iskolában.

Innovatív oktatás fejlesztése a Gyöngyösi Petőfi Sándor Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Szakiskolában – TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0369 projektzárás.

A Gyöngyösi Petőfi Sándor Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Szakiskola 2012-től a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ irányítása és fenntartása alatt áll. Az intézmény tanulóinak száma 105 fő, valamenyi tanuló sajátos nevelési igényűnek minősül, közülük 40% hátrányos helyzetű gyermek. Az intézmény pedagógusi kara 25 főből áll. A projekt célja volt a gyermekek és fiatalok nevelésének kiteljesítése a test, a lélek és az értelem arányos fejlesztésének, illetve az ismeretek, készségek, képességek, jártasságok, attitűdök és az erkölcsi rend összhangjának tiszteletben tartásával, valamint a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás, illetve a nevelés-oktatás eszközeivel. A projekt keretén belül a tanárok 3 képzésen vesznek részt, ezek az IKT képzés, a tanulás és magatartási problémák felismerését és fejlesztését segítő módszertani továbbképzés, valamint a lelki egészség fejlődését szolgáló továbbképzés. A megvalósítás időszaka alatt számos rendezvény és kirándulás/tábor került megrendezésre: természetközeli sporttábor Bogácson, ökonap Poroszlón, valamint úszás szakkör valósul meg a projekt keretében. A fentiek mellett sor került közlekedési ismeretek oktatására, közösségi rendezvényként családi nap és családi kirándulások szervezésére, egészségnap megrendezésére, valamint drogprevenciós program megvalósítására. A projekt része az intézmény oktatási-nevelési tevékenységének fejlesztéséhez kapcsolódó kisértékű eszközök beszerzése, amelyek az érintett intézménynél maradva lehetővé teszik a projekt keretében bevezetett programok fenntartását is. A 6 hónapos projekt megvalósítási időszak keretében végrehajtott intézkedések, illetve a választott képzések és tanfolyamok, valamint az ezek nyomán a fenntartási időszakban folytatott programok lehetővé teszik a hátrányos helyzetű diákok körülményeinek érezhető javítását, ezzel hozzájárulva a KLIK, illetve az Új Széchenyi Terv kitűzött céljainak eléréséhez.

Gyöngyösi Petőfi Sándor Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Iskola 2019