- Feladatbank (differenciált feladatok) készítése, kipróbálása
2018 július-augusztusában a Gyöngyösi Petőfi Sándor EGYMI hat gyógypedagógusa (utazó gyógypedagógus) egy 150 feladatlapból álló differenciált feladatbankot hozott létre. A feladatbank elsősorban az utazó gyógypedagógusi munka során használható, de alkalmas az SNI-s tanulók rehabilitációs, habilitációs fejlesztésére is. Fejlesztési területek: – finommotorika fejlesztése, – grafomotorium fejlesztése, – téri tájékozódás fejlesztése, – vizuális percepció fejlesztése, – analógiás … Tovább
- Módszertani anyag kidolgozása-terápiák bevezetése
2018 júliusában és augusztusában a Gyöngyösi Petőfi Sándor EGYMI két gyógypedagógusa Porupsánszkiné Giel Éva és Szabó Annamária kidolgozta a súlyosan halmozottan fogyatékos tanulók fejlesztését szolgáló terápiák módszertanát. Terápiák: Alternatív és augmentatív kommunikáció Mozgásfejlesztés Snoezelen 2018. szeptember 1-től a súlyosan halmozottan fogyatékos tanulók részér is elérhetővé tettük az egész napos iskolai ellátást. Szülők igénye szerint 8-16 … Tovább
- Pedagógusok továbbképzése I.
Témája: Autizmussal éIő gyermekek és tanulók inkluzív nevelésének-oktatásának alapjai Időpont: 2018. augusztus 28-31-ig. A Gyöngyösi Petőfi Sándor EGYMI tantestületéből 23 fő vett részt a 30 órás, akkreditált pedagógus továbbképzésen. A képzést az Autista alapítvány szervezte( 1089 Budapest, Delej u24-26). Célunk volt, hogy az egyre nagyobb számban jelentkező autista kisgyermekeknek és tanulóknak szakszerű ellátást tudjunk biztosítani. … Tovább
- Eszközbeszerzés
2018 őszén elkezdődtek az eszközbeszerzések . Az eszközök beszerzésénél szempont volt, hogy részben a súlyosan halmozottan sérült gyermekek csoportjainak legyen fejlesztő eszköze. A terápiák speciális fejlesztő eszközei, az autista tanulók autizmus specifikus eszközei, valamint az utazó gyógypedagógusok fejlesztő eszközei is itt kerültek beszerzésre.
- Közös kirándulás a szülőkkel I.
Megvalósítás ideje: 2018. október 03. 2018. október 3.-án tartottuk a súlyos és halmozottan sérült gyerekek és szüleik közös kirándulását a gyöngyösi Állatkertben és Sástónál. A programban részt vett: 27 gyerek és 27 gyógypedagógus és szülő Résztvevők összesen: 54 fő Az esemény megszervezésével célunk volt a súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekek elfogadásának elősegítése. Az érzelmileg is … Tovább
- Érzékenyítő nap-közös kézműves nap gimnazista diákokkal
Időpont :2018. december 12. Résztvevők: a Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium tanulói és tanára valamint intézményünk súlyosan, halmozottan sérült tanulói. Rendezvény célja: A fogyatékos gyermekek, emberek elfogadásának első lépéseként tekint hetük a társadalom érzékenyítésére az érintettek iránt. Nagyon fontos, hogy a felnövekvő nemzedék elfogadó legyen a téma iránt. Úgy gondoljuk, hogy a gyermek ill. fiatalkorban … Tovább
- Pedagógusok továbbképzése II.
Témája: Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése Időpont: 2019. június 25-28-ig. A továbbképzés 2018 augusztusi képzésnek a folytatásaként került a programba. A Gyöngyösi Petőfi Sándor EGYMI tantestületéből 25 fő vett részt a 30 órás, akkreditált pedagógus továbbképzésen. A képzést az Autista alapítvány szervezte( 1089 Budapest, Delej u24-26). Célunk volt, hogy az egyre nagyobb … Tovább
- Közös kirándulás a szülőkkel II.
Megvalósítás ideje: 2019. október 22. 2019. október 22.-én tartottuk a súlyos és halmozottan sérült gyerekek és szüleik közös kirándulását a Mátrai Móka Játszóház és Szabadidőközpontban A programban részt vett: 25 gyerek és 24 gyógypedagógus és szülő Résztvevők összesen: 49 fő Az esemény megszervezésével célunk volt az értelmileg akadályozott gyerekek és a súlyos és halmozottan fogyatékos … Tovább
Kezdőlap » EFOP-3.1.6-16-2017-00013